איך בוחרים ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה)?

בריאטריה היא תהליך רפואי מרתק ומשמעותי שיכול לשנות את חייך לטובה. אם אתה מתמודד עם עודף משקל גבוה ומחפש את הדרך הטובה ביותר להתנתח, הניתוח הבריאטרי עשוי להיות הפתרון המושלם עבורך. במאמר זה, נספק לך מדריך מקיף שיעזור לך לבחור את הניתוח המתאים ביותר לצרכיך ולציפיות שלך.

 הבנת הניתוח הבריאטרי - הניתוח הבריאטרי הוא פרוצדורה רפואית שמטרתה להפחית את גודל הקיבה ולשנות את מערכת העיכול של הגוף. בעזרת הניתוח, ניתן להפחית את כמות המזון שניתן לצרוך ולשפר את תהליכי העיכול. זה מאפשר לך להרגיש שובע מהמזון בכמויות קטנות יותר ולהפחית את רעבך. כמו כן, הניתוח יכול לשפר מצבי בריאות כלליים כמו סוכרת, דלקת מפרקים ולחץ דם גבוה.

במאמר זה, נסקור שלוש הטכניקות הנפוצות לניתוח קיצור קיבה: מיני מעקף, מעקף מלא ושרוול.

טכניקת מיני מעקף:

 טכניקת מיני מעקף היא ניתוח קיצור קיבה שמתבצע באמצעות חיתוך קטן באזור הבטן. במהלך הניתוח, נקבעת טבעת סיליקון סביב הקיבה, המקטינה את הפתח של הקיבה ומקנה לך תחושת שובע כבידה מהרה. טכניקת מיני מעקף מתאימה בעיקר לאלה שמחזיקים בBMI גבוה ורוצים להפחית את כמות האוכל שהם מסוגלים לצרוך. היתרון המרכזי של טכניקה זו הוא השימור על מערכת העיכול הטבעית של הגוף.

טכניקת מעקף מלא:

 טכניקת מעקף מלא היא ניתוח קיצור קיבה המתבצע באמצעות חיתוך גדול יותר באזור הבטן. במהלך הניתוח, מתבצעת הפנייה של מערכת העיכול והקיבה מהחלק העליון של הבטן לחלקה התחתון. הטבעת הסיליקון מונפת סביב הקיבה ומקנה לך תחושת שובע כבידה מהרה. טכניקת מעקף מלא מתאימה בעיקר לאלו שמחזיקים בBMI גבוה מאוד ורוצים להפחית במשקלם בצורה מהירה יותר. היתרון המרכזי של טכניקה זו הוא היכולת להפחית במשקל בצורה מהירה יותר מאשר טכניקת מיני מעקף.

טכניקת שרוול:

 טכניקת שרוול היא ניתוח קיצור קיבה המתבצע באמצעות חיתוך אורך הקיבה. במהלך הניתוח, מתבצעת הפנייה של מערכת העיכול והקיבה מהחלק העליון של הבטן לחלקה התחתון. הקיבה מופחתת לצורת "שרוול" ומקנה לך תחושת שובע כבידה מהרה. טכניקת שרוול מתאימה בעיקר לאלו שמחזיקים בBMI גבוה ורוצים להפחית במשקלם בצורה יעילה ומתמשכת. היתרון המרכזי של טכניקה זו הוא היכולת להפחית במשקל בצורה מתמשכת ולשמור על התוצאות לטווח הארוך.

הכנה לניתוח לפני שמתקיים הניתוח, חשוב להתקשר לרופא המומחה ולקבל הוראות ברורות לגבי הכנה לניתוח. ייתכן ותתבקש לעבור בדיקות רפואיות כמו דם, שתן ורנטגן. כמו כן, תצטרך להתקשר למתמחה בתזונה ולקבל הוראות לגבי התזונה המומלצת לפני הניתוח ובתהליך ההחלמה.

בחירת המרפאה והרופא הנכונים בחירת המרפאה הנכונה והרופא המתאים הם חלק חשוב מאוד מתהליך הניתוח. חשוב לבדוק את רקע הרופא, את הניסיון שלו ואת ההמלצות של מטופלים קודמים. כמו כן, חשוב לוודא שהמרפאה מציעה את השירותים הנדרשים לאחר הניתוח, כולל תמיכה תזונתית ותמיכה רפואית מתמידה.

סוגי הניתוחים הבריאטריים, כפי שרשמתי, קיימים מספר סוגים שונים של ניתוחים בריאטריים, וחשוב לבחור את הסוג המתאים ביותר לצרכיך. סוג הניתוח יכול להשתנות בהתאם למצב הבריאותי שלך, לגודל העודף שלך ולציפיות שלך. באמצעות הבחינה בין הטכניקות השונות לניתוח קיצור קיבה, תוכל לבחור את הטכניקה המתאימה ביותר לך ולצרכיך האישיים. חשוב להתייעץ עם רופא מומחה בניתוחי קיצור קיבה, שיכול להכווין אותך ולתת לך את המלצתו המקצועית. 

החלמה ותהליך ההחלמה - תהליך ההחלמה לאחר הניתוח הבריאטרי יכול להיות ארוך ומאתגר. חשוב להבין את ההתמודדות המנטלית והפיזית שתצטרך לעבור ולהתכונן מראש. תמיכה רפואית ותמיכה תזונתית מתמידה הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה. חשוב לעקוב אחרי ההוראות של הרופא והתזונאי, לשתות מספיק מים, להתנהל בפעילות גופנית ולשמור על תוכנית התזונה המומלצת.

חשוב לזכור כי ניתוח קיצור קיבה הוא רק כלי עזר ולא פתרון קסם. עליך לשלבו עם תזונה מאוזנת ופעילות גופנית קבועה על מנת לשמור על התוצאות לטווח הארוך.

סיכום, ניתוח קיצור קיבה הוא כלי עזר יעיל בהפחתת משקל ושיפור הבריאות. טכניקת מיני מעקף מתאימה לאלו שרוצים להפחית את כמות האוכל שהם מצרפים, טכניקת מעקף מלא מתאימה לאלו שרוצים להפחית במשקלם בצורה מהירה יותר, וטכניקת שרוול מתאימה לאלו שרוצים להפחית במשקלם בצורה יעילה ומתמשכת. ייעוץ עם רופא מומחה בניתוחי קיצור קיבה הוא חיוני על מנת לבחור את הטכניקה המתאימה ביותר לך. זכור כי ניתוח קיצור קיבה הוא רק כלי עזר ולא פתרון קסם, ועליך לשלבו עם תזונה מאוזנת ופעילות גופנית קבועה על מנת לשמור על התוצאות לטווח הארוך.


הדיאטנית הבריאטרית ענבר ויטנברג בכתבה ל-YNET בנושא:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4311161,00.html

שווה קריאה!!!




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.