אלו הרגלים תומכים בהשמנה?


אכילה חברתית - כשאוכלים עם חברים או משפחה, לא תמיד נשים לב לכמות ולסוג המזון שנכנס אלינו לפה. היו קשובים לגוף שלכם וצרכו מזון עד לתחושת שובע.
זכרו...התחושה הזו מגיעה רק 20 דק' אחרי.


אכילה בלילה - הרגל בעייתי ומוכר לרבים, שבו מתחילים לנשנש בלי הגבלה לאחר שארוחת הערב הסתיימה. הסיבה בדרך כלל היא גוף לא מאוזן שלא קיבל במהלך היום את כל הערכים שהגוף צריך לקבל מתזונה נכונה.


 נישנושים בין ארוחות -  יש כאלו שנוהגים לנשנש סתם דברים שהגוף לא צריך למרות שאכלו ארוחה מלאה וזה מגיע מתוך הרגל.קחו בחשבון שלעיתים עוגייה תמימה מכילה 5 כפיות סוכר.

רוצים לנשנש? נשנשו ירקות חתוכים או אכלו ארוחת ביניים. 


 אכילה בחוסר תשומת לב - יש אנשים שעבורם הצלחת היא רק אופציה. הם אוכלים בעמידה, תוך כדי הליכה, ישר מהסיר או את השאריות של הילדים. בקיצור אנשים שלא שמים את עצמם במרכז.אל תהיו חלק מהם, לפחות לא באופן קבוע.


 שתיית קפה ללא הכרה - צריכה מופרזת של קפה תגרום לעיכוב עיכול תקין, ולתוספת קלורית לא רלוונטית לארוחות. החליפו חלק מהקפה במהלך היום-במים, תה ירוק.


העדר פעילות גופנית - אנשים שאינם פעילים גופנית שורפים פחות קלוריות ועשויים שלא לשרוף קלוריות בכמות מספקת שהולמת את כמות הקלוריות שהם צורכים במזון, ולכן נמצאים בסיכון לעודף משקל והשמנה. 


חוסר בשעות שינה - מחקרים מצאו כי אנשים שאינם מקבלים כמות מספקת של שעות שינה  או שמתעוררים פעמים רבות מדי בלילה עלולים לפתח שינויים הורמונאליים ומטבוליים שמעלים את התיאבון למזון, ובאופן ספציפי למזונות עתירי קלוריות ופחמימות, וכך הסיכון להשמנה עולה.


גמילה מעישון - קיימות מספר סיבות לכך שגמילה מעישון עלולה להוביל להשמנה:

  •  ניקוטין מעלה מעלה את מספר הקלוריות שהגוף שורף במנוחה. לכן עם הפסקת העישון, קצב הגוף המטבולי הבסיסי של הנגמל צפוי לרדת קצת. עד 150 קלוריות ביום. 
  • עלייה בתיאבון, הינה חלק מתסמיני הגמילה. 
  •  סיבות התנהגותיות ורגשיות עלולות להביא לאכילה שבעקבותיה עלייה במשקל.


השפעות הסביבה הקרובה - שבה אנו גדלים איננה בריאה והרגלי החיים בה מעודדים השמנה – מדינות לדוג' המאמצות את אורח החיים המערבי היושבני הכולל ישיבה ממושכת מול הטלוויזיה והמחשב ותזונה המבוססת על מזון מהיר ומעובד – שיעורי ההשמנה גבוהים יותר.  

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.